27 Nisan 2016 Çarşamba

ge 203 - 6. ödev

Sevgili Arkadaşlar,
Dönemin sonuna doğru hızlıca ilerliyoruz.
Malum 3 ödev daha kaldı.
Öncelikle ödevler ve puanlama ile ilgili hatırlatma:
Dönem başında size toplam 6 ödev vereceğimi ve bunların 15 puandan olacağını söylemiştim. Malum dersi add-drop’ta alanlar var. Ödev kaçıranlar var.
Bu yüzden bir bonus ödev daha vereceğim ve de tüm notunuzu 7 ödev üzerinden hesaplayacağım. 7.  ödev 10 puan olacak. Yani toplam 120 puan üzerinden sizi notlandıracağım. Yani, bir zahmet J
Gelelim kafa karışıklığı yaratan 8. Ödeve: 8. Ödevi eğer yaparsanız, en düşük notlu olan ödeviniz yerine (8. Ödevde daha yüksek not almanız durumunda), 8. Ödevinizi sayacağım.
Son olarak, eğer notunuza güveniyorsanız 7. Ve 8. Ödevi yapmanıza gerek yok elbette J
Sanırım ödevler ve puanları konusunda anlaştık.
Gelelim attendance ve participation konusuna.... Ehh onun notu da bana ait. Dönemin başında da söylediğim üzere, “attend” etmenize değil; participate etmenize not vereceğim.
Dönemin neredeyse sonuna geldiğimize göre, umarım, participate etmişsinizdir.

Gelelim 6. Ödeve:
6. ödev, biraz zorlu... 6. Ödeviniz son 3 derse yaptığımız “kampanya, raporlama ve lobi” tartışmalarını ve gelecek haftalarda yapacağımız “sosyal medya” tartışmasını kapsıyor.
Sizden istediğim, daha önce bu ders için araştırma yapmadığınız bir kampanya / proje seçmeniz.
Seçtiğiniz kampanya ulusal ya da uluslararası olabilir. Bu tamamen size kalmış.
Seçtiğiniz kampanyayı araştırırken:
1.       Kampanyanın konusu nedir?
2.       Hangi örgüt/örgütler yapmış? Örgütlerin tarihleri ve çalıştıkları alanlar nedir ?
3.       Neyi değiştirmeye çalışmışlar ? (yasa, politika, kültür... hangisi)
4.       Kampanya için kullandıkları araçlar nelerdir ?
5.       Nasıl raporlar üretmişler ? (dolayısıyla rapor üretilmiş bir iş bulmanız gerekiyor) Raporlarında, “karşı argüman” olarak ne söylemişler ? altını çizdikleri konu nedir ?
6.       Lobi çalışması yapmışlar mı? Kimlere ulaşmışlar? (Filmde gördüğümüz gibi) Lobi çalışmalarında ilişkide oldukları özneler kimler ? (Hangi vekiller gibi örneğin ?)  
7.       Sosyal medya çalışması yapmışlar mı? Nasıl bir sosyal medya çalışması yapmışlar ?
8.        Siz neden bu kampanyayı seçtiniz ? sizi en çok etkileyen ne oldu ?
Ödevle ilgili unutmama notu 1: bir sivil inisiyatif tarafından üretilen bir kampanya olmalı. Lütfen aklınızda tutun !!!!
Ödevle ilgili unutmama notu 2: ödevi yazmadan önce biraz araştırma yapmak iyi bir fikir olabilir. Kampanya ödevi altında verdiğim web adresini yeniden kontrol edebilirsiniz örneğin.
ya da
http://panel.stgm.org.tr/vera/app/var/files/i/l/iletisim.pdf adresindeki kitapçıktan yararlanabilirsiniz ya da
www.change.org veya https://secure.avaaz.org/tr/ adreslerinden güncel kampanyaları görebilirsiniz.
Ayrıca http://stk.bilgi.edu.tr/ web sayfasında “savunuculuk çalışmaları” başlığı altında pek çok kampanyanın bilgisi var. İsterseniz oradan da yararlanabilirsiniz.

Hadi bakalım, ellerinizden öper,
Hepinize iyi tatiller ...
Laden






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder